Monday, April 27

Nasi dah jadi bubur :'(

Assalamualaikum, Hi!

wow serious betul tajuk entri kali ni. kenapa ya? Ada masalah Negara lagi besar dari Covid ni ke? okay ceritanya panjang dan makan dalam ghaisss tapi takdelah aku nak cerita detail tiptop. tapiii.... kejap, aku macam tak sedar assignment bertimbun kan? hahahah tak salah menyambil. Mood nak mula buat assignment pun masalah Negara ni -.-

littleMuslimah by littleMuslimah on DeviantArt

sejak kebelakangan ni macam macam berlaku. Lepas satu satu masalah. gelabah jangan cerita, sepatutnya bila ada masalah tenang. hadap Allah, doa tu penting bukan ikut hati dan perasaan. tapi kenapa aku tak nak cari ketenangan dengan cara tu?

18 Perkara Mengenai Seorang Wanita

kadang kadang terfikir kenapa ada masalah? jadi jawapannya, sebab Allah nak uji aku. Allah sayang aku. tapi yang aku tahu salahkan orang sana sini. cuba fikir? samalah macam ada orang kutuk aku belakang, kadang kadang orang kutuk kita bersebab bukan saja saja. dah memang diri kita, manusia memang teruk kenalah kutuk. lumrah. manusia memang tak sempurna. 


Tapi bila dah kena, bila dah sedar, aku reti lah juga insaf. bila buat salah minta maaf, yang diri sendiri pun bila dah buat salah minta maaf. ambil iktibar. jadikan pengajaran. tapi aku memang tak harapkan peluang kedua. kalau lah kalau kita buat benda betul pun kena tapi untuk kebaikan sesuatu hubungan? kenapa nak ego.


Persekutuan Doa Air Hidup: 01/27/16

 hidup dekat dunia bukan lama pun. sebelum orang pergi dari hidup aku, baik bertindak. tak nak lah nanti aku menyesal pulak. menyesal pun dah malas layan aku sebab aku suka menyesal di kemudian hari. sekarang mungkin kau tak rasa apa tapi nanti kau akan rasa. tunggulah. nanti. entah apa yang patut aku rasa, rasa tak ada hala tuju, rasa yang entah apa apa. okay aku belum masuk point aku. nak tahu apa yang dah jadi bubbur sangat tu? tak payah lah tapi. aku nak motivate lah juga.

Motivation Area 1067*1067 transprent Png Free Download - Area ...

Walaupun senang untuk diluah, tapi kita sekarang perlu belajar dari kesilapan lalu, belajar dengan pengalaman yang sekarang demi memastikan kita terus bergerak ke depan. Well, tak buat salah tak belajar kan. Cuma tulah, jangan berani sangat. Kadang kalau salah tempat, memang kau terduduk. Macam aku sekarang. Ahahha chill.

Berani Buat, Berani Tanggung - NOTA IBU

Cuma aku ni, kalau buat satu salah aku malas nak buat 10 kebaikan sebab salah yang satu tu kesan dia lama so, aku redha awal. Nak jadi apa pun, jadilah. Allah yang susun kan?

Pengalaman adalah guru yang paling sempurna. Takpe paling tak aku ada juga kenangan pahit kat utm ni nanti after konvo boleh ulit, mesti rindu. Plus nanti kalau lah kalau betul jadi cikgu, boleh cerita kat anak murid aku. Ahhahha

Kita tidak tahu akan rasa masin kalau kita tidak makan garam, kita tidak dapat rasa manis kalau kita tidak makan gula. Kita tidak tahu macam mana kasarnya tanah kalau kita tidak sentuh. jadi pengalaman kita merasakan, menyentuh dan lain nya adalah guru yang sempurna. satu lagi kita hidup ni sementara. Ye takde kaitan tapi tadi aku asyik duk cakap benda ni. Kenapa entah. nak mandi. baiiiii. walaupun nak buat assignment sebenarnya, tapi aku nak mandi juga.

1 comment: